Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży
Realizujemy projekt Budżetu Obywatelskiego pn. "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży".
Działania są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży doświadczających kryzysu psychicznego, a także ich rodzin.
Szczegółowe informacje można uzyskać w poniższych zakładkach oraz poprzez kontakt e-mailowy lub telefoniczny: profilaktyka@stowarzyszenie-
Nie jesteś sam - 2022 rok
"Integracja” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi realizuje projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego 2022 pn. "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży".
Okres realizacji: 07.03.2022 – 07.12.2022 r.
Obszar działania: Dzielnica Mokotów m.st. Warszawa
Cel projektu
Głównym celem projektu jest wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie, zmagającej się z trudnościami psychicznymi. Obejmuje ono indywidualne i grupowe spotkania z psychologami i psychoterapeutami, w ramach których udzielona zostanie doraźna pomoc, mająca na celu zmniejszenie napięcia osoby potrzebującej i wsparcie w poszukiwaniu docelowej pomocy.
Zadania Stowarzyszenia w projekcie będą realizowane m.in. poprzez prowadzenie konsultacji indywidualnych, spotkań psychoedukacyjnych i cykli warsztatowych.
Działania
Projekt obejmuje bezpłatne, anonimowe konsultacje z psychoterapeutami, tak, aby potrzebujące dzieci i młodzież mogły uzyskać "pierwszą pomoc" w swoich trudnościach i - w razie potrzeby - wsparcie w poszukiwaniu docelowej pomocy. Zależnie od potrzeb, obejmuje od jednego do kilku spotkań z psychoterapeutą lub udział w spotkaniach grupowych. Uczestnik otrzymuje doraźną pomoc w trudnościach oraz wsparcie w znalezieniu docelowego terapeuty, lekarza psychiatry - czy - w razie potrzeby - opieki ambulatoryjnej (wskazanie możliwości, rozmowa o wątpliwościach i obawach, opieka w czasie oczekiwania na stałą pomoc). Konsultacje mogą być także udzielane rodzicom i opiekunom dzieci borykających się z trudnościami. Dodatkowo zostaną zorganizowane cykle warsztatów dla dzieci i młodzieży.
--
KONSULTACJE INDYWIDUALNE
rekrutacja zakończona
Konsultacje indywidualne dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, opiekunów prawnych.
Zapisy przyjmujemy pod numerem telefonu 573 489 341 lub e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Konsultacje odbywają się stacjonarnie w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców przy ul. Woronicza 44a w Warszawie. Po uzgodnieniu konsultacje mogą być prowadzone on-line lub telefonicznie.
Prowadzący: psychologowie i psychoterapeuci z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą.
--
WARSZTATY I TRENINGI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
rekrutacja zakończona
» Grupa edukacyjno-rozwojowa dla młodzieży prowadzona metodą dramaterapii
» Trening komunikacji dla młodzieży 15-18 lat (08.09-10.11.2022)
» Trening Umiejętności Społecznych dla młodzieży 15-18 lat (15.09-24.11.2022)
» Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży 10-14 lat (12.09-21.11.2022)
--
WYKŁADY PSYCHOEDUKACYJNE DLA MŁODZIEŻY
» Higiena snu (25.11.2022, 02.12.2022)
» Resilience - nowe trendy w dbaniu o siebie (05.12.2022)
WYKŁADY PSYCHOEDUKACYJNE DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW PRAWNYCH - oferta w przygotowaniu
--
Zespół
Maria Depta - dramaterapeutka w trakcie certyfikacji oraz certyfikowana arteterapeutka, trenerka umiejętności psychologicznych rekomendowaną (w 2014 roku) przez PTP oraz superwizorka metody dramy Drama Way. Ukończyła 4 lata szkolenia w Polskiej Szkole Dramaterapii oraz wiele polskich i zagranicznych kursów i szkoleń specjalistycznych. Od 2002 roku pracuję z młodzieżą na rzecz poprawy ich jakości życia, zdrowia psychicznego oraz radzenia sobie z różnymi rodzajami opresji. Na co dzień pracuje jako terapeutka w Ośrodku Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej z nastolatkami, które doświadczyły kryzysu psychicznego a ich sytuacja zdrowotna, społeczna i edukacyjna wymaga psychoterapii oraz wsparcia psychospołecznego.
Aldona Żejmo-Kudelska - arteterapeutka, trenerka umiejętności psychologicznych PTP, superwizorka metody dramy, słuchaczka 4-letniego całościowego kursu psychoterapii i szkolenia w zakresie psychoanalizy jungowskiej.
Małgorzata Sobiesiak -trener komunikacji, psycholog, logopeda, terapeuta TSR. Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (Solution Focused Brief Therapy), trzyletnią
Szkołę Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii (Nonviolent Communication). Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Swoje kompetencje zdobywała w środowisku osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w Centrum Aktywności Środowiskowej MOPR w Lublinie. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i zajęcia terapeutyczne dla dzieci, cykliczne
warsztaty dla rodziców rozwijające kompetencje wychowawcze, konsultacje psychologiczne, zajęcia z mediacji dla nastolatków. Współpracuje z przedszkolami, jako trener i logopeda prowadząc warsztaty dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych. https://www.instagram.com/margo_psycholog_coach_trener/
Aleksandra Rak - psycholog, terapeuta, trener komunikacji, instruktor mindfulness. Absolwentka Wydziału Psychologii KUL, ukończyła 2-letni kurs psychoterapeutyczny w Collegium Madicum UJ, a także zdobyła dyplom trenera komunikacji podczas 3-letniego kursu w Szkole Trenerów Komunikacji opartej na Empatii. Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach m.in Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Pracę zawodową rozpoczęła w Centrum Interwencji Kryzysowej i jako psycholog szkolny. Doświadczenie terapeutyczne zdobyła głównie w Szwecji, gdzie pracowała ponad 5 lat z osobami w różnego rodzaju kryzysach, borykających się z zaburzeniami lękowymi, depresją, a także trudnościami wynikającymi z autyzmu czy ADHD. Oprócz tego prowadziła różnego rodzaju warsztaty rozwojowe i grupy wsparcia.
Agnieszka Czechowska - psycholożka, psychoterapeutka psychodynamiczno – systemowa certyfikowana przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne (nr certyfikatu 905). Posiada specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży. Jest również specjalistą psychiatrii środowiskowej PTP. Posiada 20 lat doświadczenia zawodowego w pracy z młodzieżą, rodzicami i osobami pracującymi z młodzieżą zdobywała w instytucjach ochrony zdrowia oraz placówkach edukacyjnych. Aktualnie kieruje pracą Hostelu - Ośrodka Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej dla młodzieży z zaburzeniami psychicznymi w Otwocku. https://www.psychmed.online
Paulina Osienicka - psycholożka, psychoterapeutka, trenerka. Ukończyła 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne - Szkołę Psychoterapii Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. W swoim doświadczeniu zrealizowała ponad 1000 h pracy warsztatowej z dziećmi, młodzieżą i nauczycielami. Prowadzi konsultacje i psychoterapię młodzieży i dorosłych. Jest psychologiem w liceum oraz stale współpracuje z Centrum Zdrowia Psychicznego Szpitala Bródnowskiego.
Maciej Letman - psycholog i psychoterapeutą w trakcie certyfikacji, absolwent 4-letniego kursu w Szkole Psychoterapii Humanistycznej w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Pracuje z dorosłymi i dziećmi od 12. roku życia. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami m/in w Ośrodku Rehabilitacji Uzależnień i Podwójnej Diagnozy w Otwocku, Centrum Leczenia Uzależnień PPL "Mały Rycerz oraz w Warszawskim Towarzystwie Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”. Prowadził terapię w kilku innych poradniach oraz stowarzyszeniach gdzie zdobywał cenne umiejętności z zakresu pomocy psychologicznej i psychoterapii.
Nie jesteś sam - 2023 rok
"Integracja” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi realizuje projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego 2023 pn. "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży".
Okres realizacji: 03.03.2023 – 31.12.2023 r.
Obszar działania: Dzielnica Mokotów m.st. Warszawa
Cel projektu
Głównym celem projektu jest wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie, zmagającej się z trudnościami psychicznymi. Obejmuje ono indywidualne i grupowe spotkania z psychologami i psychoterapeutami, w ramach których udzielona zostanie doraźna pomoc, mająca na celu zmniejszenie napięcia osoby potrzebującej i wsparcie w poszukiwaniu docelowej pomocy.
Zadania Stowarzyszenia w projekcie będą realizowane m.in. poprzez prowadzenie konsultacji indywidualnych, spotkań psychoedukacyjnych i cykli warsztatowych.
Działania
KONSULTACJE INDYWIDUALNE
Przeprowadzono w sumie 1217 konsultacji indywidualnych, z których skorzystały 433 osoby, w tym:
- liczba dzieci i młodzież do 18 r.ż. - 191
- liczba młodzieży pełnoletniej - 11
- liczba rodziców – 231.
Spotkania były bezpłatne i odbywały się w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców i Punkcie Zagospodarowania Czasu Wolnego Dzieci i Młodzieży przy Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia dla dzielnicy Mokotów lub w formie on-line.
GRUPY EDUKACYJNO - ROZWOJOWE
Przeprowadzono 7 grup edukacyjno rozwojowych, trwających po 15 godzin każda, w sumie 105 godzin, w których uczestniczyło 58 osób.
» Trening Umiejętności Społecznych | 10-13 lat | jesień 2023
» Trening Umiejętności Społecznych | 14-15 lat | jesień 2023
» Grupa rozwojowa | 16-19 lat | jesień 2023
» Trening Umiejętności Społecznych | 15-18 lat | wiosna 2023
» Trening Umiejętności Społecznych | 10-14 lat | wiosna 2023
» Grupa rozwojowa | 15-19 lat | wiosna 2023
PRELEKCJE
Podsumowanie:
Przeprowadzono 19 prelekcji, trwających w sumie 28,5 godziny, w których uczestniczyło ok. 130 uczniów ze szkół podstawowych, 122 uczniów ze szkół ponadpodstawowych, ok. 152 rodziców .
Dostępne prelekcje on-line:
» Godzina z psychiatrą dzieci i młodzieży | Jak styl życia wpływa na zdrowie psychiczne młodzieży?
» Godzina z psychiatrą dzieci i młodzieży | Q&A o zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży.
Zespół
Martyna Krawczyk - psycholog z kilkuletnim stażem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi; psychoterapeutka w trakcie szkolenia w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Doświadczenie zdobywała w Centrum Wspierania Rodzin "Rodzinna Warszawa", w Ognisku Gocław/Bródno, prowadząc zajęcia psychokorekcyjne grupowe oraz konsultacje indywidualne. W chwili obecnej stażystka na Oddziale dziennym psychiatrycznym Szpitala Bródnowskiego.
Angelika Boruc - psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, Socjoterapeuta. Od kilku lat pracuje w placówce wsparcia dziennego z dziećmi powyżej 6 roku życia. Zajmuje się prowadzeniem zajęć TUS, psychoedukacyjnych z elementami socjoterapi, a także treningu uważności (Mindfulness). Ponadto prowadzi zajęcia indywidualne z dziećmi oraz konsultacje z rodzicami. Prowadziła zajęcia „Duże dzieci” dla młodzieży z ramienia partnerstwa „Moje Sielce”, gdzie zajmowała się tematyką trudności okresu dojrzewania. Pogłębia swoją wiedzę poprzez udziały w licznych szkoleniach w szczególności poruszających tematykę zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Agnieszka Sobiesiak – psycholog, trener TUS. Na co dzień związana z placówką wsparcia dziennego gdzie prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe z dziećmi oraz konsultacje indywidualne dla rodziców.
Piotr Opałka - psychoterapeuta. Ukończył studia magisterskie w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalnością w zakresie psychoterapii i rozwiązywania konfliktów oraz czteroletni kurs psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Posiada specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży. Od 20 lat pomaga młodzieży i rodzinom w Ośrodku Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej dla młodzieży po kryzysach psychicznych w ramach Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii w Zagórzu koło Warszawy. Prowadzi konsultacje i psychoterapię indywidualną oraz rodzinną.
Agnieszka Czechowska - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka psychodynamiczno – systemowa (Polskie Towarzystwo Psychiatryczne nr certyfikatu 905), terapeutka schematu w trakcie certyfikacji. Posiada specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży. Od 20 lat wspiera młodzież, dorosłych, rodziny w kryzysach psychicznych i rozwojowych. Doświadczenia zawodowe zdobywała w oddziałach i poradniach Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii w Zagórzu, Młodzieżowym Ośrodku Psychoterapii MOP w Warszawie oraz w praktyce prywatnej. Od 10 lat pełni funkcję kierowniczki Ośrodka Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej dla młodzieży po kryzysach psychicznych. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi w zakresie wspierania zdrowia psychicznego młodzieży i dorosłych prowadząc konsultacje, szkolenia i superwizje. Prowadzi konsultacje i psychoterapię indywidualną oraz rodzinną.
Małgorzata Sobiesiak -trener komunikacji, psycholog, logopeda, terapeuta TSR. Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (Solution Focused Brief Therapy), trzyletnią Szkołę Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii (Nonviolent Communication). Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Swoje kompetencje zdobywała w środowisku osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w Centrum Aktywności Środowiskowej MOPR w Lublinie. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i zajęcia terapeutyczne dla dzieci, cykliczne
warsztaty dla rodziców rozwijające kompetencje wychowawcze, konsultacje psychologiczne, zajęcia z mediacji dla nastolatków. Współpracuje z przedszkolami, jako trener i logopeda prowadząc warsztaty dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych. https://www.instagram.com/margo_psycholog_coach_trener/
Aleksandra Rak - psycholog, terapeuta, trener komunikacji, instruktor mindfulness. Absolwentka Wydziału Psychologii KUL, ukończyła 2-letni kurs psychoterapeutyczny w Collegium Madicum UJ, a także zdobyła dyplom trenera komunikacji podczas 3-letniego kursu w Szkole Trenerów Komunikacji opartej na Empatii. Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach m.in Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Pracę zawodową rozpoczęła w Centrum Interwencji Kryzysowej i jako psycholog szkolny. Doświadczenie terapeutyczne zdobyła głównie w Szwecji, gdzie pracowała ponad 5 lat z osobami w różnego rodzaju kryzysach, borykających się z zaburzeniami lękowymi, depresją, a także trudnościami wynikającymi z autyzmu czy ADHD. Oprócz tego prowadziła różnego rodzaju warsztaty rozwojowe i grupy wsparcia.
Maria Depta - dramaterapeutka oraz certyfikowana arteterapeutka, psychoteraputka w trakcie szkolenia, trenerka umiejętności psychologicznych rekomendowana (w 2014 roku) przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz superwizorka metody dramy Drama Way. Od 2002 roku pracuja z młodzieżą na rzecz poprawy ich jakości życia, zdrowia psychicznego oraz radzenia sobie z różnymi rodzajami opresji. Na co dzień związana z Ośrodkiem Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej, gdzie m.in. pracuje z nastolatkami doświadczającymi kryzysu psychicznego, których sytuacja zdrowotna, społeczna i edukacyjna wymaga psychoterapii oraz wsparcia psychospołecznego.
Anna Łoboda psychodramatystka, biblidramatystka wdł. Europejskiej karty (EBN) oraz superwizorka metody dramy Drama Way. Ponad 28 lat doświadczenia pracy z młodzieżą metodami kreatywnymi, w obszarze rozwojowym. Obecnie związana z Centrum Pomocy Psychologicznej w Konstancinie.
Aldona Żejmo-Kudelska - psychoterapeutka (po 2-gim roku szkolenia), absolwentka szkolenia I stopnia z zakresu psychoanalizy jungowskiej, certfikowana arteterapeutka, dramaterapeutka w trakcie certyfikacji, trenerka warsztatu umiejętności psychologicznych certyfikowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, superwizorka metody dramy Drama Way.
Maciej Letman - psycholog i psychoterapeutą w trakcie certyfikacji, absolwent 4-letniego kursu w Szkole Psychoterapii Humanistycznej w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Pracuje z dorosłymi i dziećmi od 12. roku życia. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami m/in w Ośrodku Rehabilitacji Uzależnień i Podwójnej Diagnozy w Otwocku, Centrum Leczenia Uzależnień PPL "Mały Rycerz oraz w Warszawskim Towarzystwie Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”. Prowadził terapię w kilku innych poradniach oraz stowarzyszeniach gdzie zdobywał cenne umiejętności z zakresu pomocy psychologicznej i psychoterapii.
Martyna Pawłowska - pedagog, psychoterapeuta systemowy, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyła 4 - letni kurs terapii rodzin w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie, akredytowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz roczne szkolenie w zakresie psychoterapii Dzieci i Młodzieży w ujęciu psychoanalitycznym. Odbyła staż kliniczny na Oddziale Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie pracuje w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Ośrodku Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej HOSTEL w Otwocku oraz współpracuje ze Stowarzyszeniem Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi „Integracja” w zakresie profilaktyki, konsultacji dzieci i młodzieży i rodziców oraz szkoleń dla kadry pedagogicznej. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując jako psychoterapeuta w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Warszawa - Bielany, Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Józefowie, Poradniach Psychologiczno – Pedagogicznych, Środowiskowym Domu Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi, fundacji zajmującej się zaburzeniami odżywiania, jako kurator zawodowy oraz asystent rodziny. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Karolina Werblińska – Roczeń - magister Psychologii i Filozofii, ukończyła z wyróżnieniem podyplomowe studia z Diagnozy psychologicznej w praktyce klinicznej oraz dwuletnie podyplomowe studia z Seksuologii klinicznej. Ukończyła szkolenie Umiejętności DBT zorganizowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno – Behawioralnej. Absolwentka studiów podyplomowych Otwarty Dialog i Rozwój Sieci Społecznych w Sytuacji Kryzysu Psychicznego” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyła Kurs Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży organizowany przez ośrodek „Poza Schematami”. W tracie czteroletniego szkolenia w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii Instytutu Psychologii Zdrowia w ramach Integracyjnego Programu Szkolenia Psychoterapeutów, akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Polskie Stowarzyszenie Psychoterapii Integracyjnej. Obecnie pracuje na Oddziale Dziennym Psychiatryczno – Rehabilitacyjnym w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Warszawa – Wola. Pełni funkcję zastępcy kierownika Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży. Doświadczenie zawodowe zdobywała także w Centrum Psychiatrycznym i w Szpitalu Psychiatrycznym SPS ZOZ Zdroje w Szczecinie (m.in. na Oddziale Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia), Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Warszawa – Bielany, w Ośrodkach Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej, Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży a także w Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia.
Monika Chałuda - psychoterapeutka, socjoterapeutka. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu SWPS. Ukończyła czteroletnie Podyplomowe Szkolenie w Zakresie Psychoterapii atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Związana z Centrum Zdrowia i Psychoterapii w Warszawie, gdzie prowadzi terapię indywidualną dorosłych. Posiada również doświadczenie indywidualnej pracy terapeutycznej z młodymi – dorosłymi, powyżej 15 roku życia w obszarze przeżywanych trudności, stanów przygnębienia, depresji i lęku oraz chorób o podłożu psychosomatycznym. Prowadziła terapie rodzin, jako terapeuta współprowadzący w ośrodku SferaPsyche Pracownia Psychoterapii i Rozwoju w Warszawie. Na co dzień związana z Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia grupowe, konsultacje indywidualnie, prowadzi pracę z rodziną w obszarze wspierania i rozwoju.
Maria Plewczyńska - psycholog z 20-letnim stażem, psychoterapeuta w trakcie procesu certyfikacji, ukończyła 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w ośrodku “Mabor” (aktualnie “Centum Terapii Dialog”). Ukończyła liczne szkolenia i staże w ośrodkach klinicznych, w tym roczne szkolenie z diagnozy i terapii dziećmi z podejrzeniem wykorzystania seksualnego. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży i jako psycholog Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą, w tym także z osobami będącymi ofiarami przemocy, oraz rodzicami i całymi rodzinami. Bliskie jest jej podejście w duchu rodzicielstwa bliskości i praca na relacji. Zainteresowania zawodowe wiążą się z tematyką spektrum autyzmu, ADHD, rozwoju osób neuroatypowych oraz funkcjonowania dzieci i dorosłych z chorobami przewlekłymi i wszelkimi niepełnosprawnościami.
Łukasz Szostakiewicz - lekarz, specjalista psychiatrii, psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapii dzieci i młodzieży. W trakcie procesu uzyskiwania certyfikatu psychoterapeuty w Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym oraz certyfikatu seksuologa w Polskim Towarzystwie Seksuologicznym. Autor lub współautor artykułów i rozdziałów w podręcznikach. Wykładowca CMKP, podczas kursów doszkalających dla pediatrów. Zatrudniony jako lekarz i psychoterapeuta w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży IPiN oraz w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii.
Tomasz Wdowiak - student II roku psychologii, działa w Stowarzyszeniu Na Rzecz Aktywności Lokalnej ANIMATOR i Świetlicy Socjoterapeutycznej we wsi Laski k/Warki dla dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym. Brał udział w projekcie Erasmus+, Highway to mental health w którym pełnił funkcję "support person" udzielając wsparcia osobom uczestniczącym w projekcie. Od lat zaangażowany społecznie w zakresie organizowania czasu wolnego dzieci i młodzieży. W stowarzyszeniu INTEGRACJA współprowadzi zajęcia psychoedukacyjne.
Kontakt
ZAPISY NA KONSULTACJE INDYWIDUALNE W DNI POWSZEDNIE:
- tel.: 573 489 341 - Zapraszamy ponownie do kontaktu od 1 marca 2024 r.
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
PYTANIA DOTYCZĄCE DZIAŁAŃ, PROGRAMU, ITP.:
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Nie jesteś sam - 2024 rok
"Integracja” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi zrealizowała dwa projekty w ramach Budżetu Obywatelskiego:
-
Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży. Zróbmy to po raz trzeci! - dedykowany osobom mieszkającym na terenie dzielnicy Mokotów.
-
Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży oraz dla ich rodziców/opiekunów” - dedykowany osobom mieszkającym na terenie dzielnicy Włochy.
Okres realizacji: marzec - grudzień 2024 (dzielnica Mokotów) | marzec - listopad 2024 (dzielnica Włochy)
Cel projektu
Głównym celem projektu jest wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie, zmagającej się z trudnościami psychicznymi. Obejmuje ono indywidualne i grupowe spotkania z psychologami i psychoterapeutami, w ramach których udzielona zostanie doraźna pomoc, mająca na celu zmniejszenie napięcia osoby potrzebującej i wsparcie w poszukiwaniu docelowej pomocy.
Zadania Stowarzyszenia w projekcie będą realizowane m.in. poprzez prowadzenie konsultacji indywidualnych, spotkań psychoedukacyjnych i cykli warsztatowych.
Działania
Projekt zrealizowano zgodnie z założeniami, osiągając cele związane z podnoszeniem umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, emocjami oraz poprawą kompetencji wychowawczych i komunikacyjnych w rodzinach. Działania objęły dzieci, młodzież i ich rodziców/opiekunów, co pozwoliło na wsparcie w szerokim zakresie odbiorców. Realizacja zadania przyczyniła się do zwiększenia samoświadomości emocjonalnej uczestników oraz poprawy relacji w rodzinach.
Skala działań zrealizowanych w ramach zadania
1). dzielnica Mokotów
Konsultacje indywidualne
Przeprowadzono 1524 konsultacje indywidualne dla dzieci, młodzieży i ich rodzin. Wzięło w nich udział 387 osób, z czego 80 osób skorzystało z pomocy po raz pierwszy. Konsultacje obejmowały osoby w wieku od 6 do 67 lat (dzieci i młodzież: 172 osoby, (131 osób w wieku do 15 r.ż. i 41 osób w wieku od 16 r. ż.), w tym 96 dziewcząt i 76 chłopców; rodzice/opiekunowie: 215 osób, w tym 171 kobiet i 44 mężczyzn).
Grupy edukacyjno-rozwojowe
Zorganizowano 6 grup o charakterze edukacyjno-rozwojowym i terapeutycznym dla 70 osób w wieku od 7 do 19 lat. Łącznie przeprowadzono 108 godzin zegarowych zajęć, w tym:
- Grupa edukacyjno-warsztatowa dla osób ze szkół średnich (19.03-20.06.2024, 8 osób) w CLVI Liceum Ogólnokształcącym Integracyjnym.
- Grupa edukacyjno-warsztatowa dla klas VII szkoły podstawowej (07.05-10.06.2024, 27 osób) w Szkole Podstawowej nr 98.
- Grupa rozwojowa z elementami Treningu Umiejętności Społecznych (10-13 lat) (08.04-10.06.2024, 9 osób) w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców.
- Trening Komunikacji (16-19 lat) (03.04-19.06.2024, 9 osób) w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców.
- Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów ze SPE (10-13 lat) (20.05-24.06.2024, 6 osób) w Punkcie Zagospodarowania Czasu Wolnego Dzieci i Młodzieży.
- Trening Umiejętności Społecznych (7-9 lat) (09.09-02.12.2024, 11 osób) w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców.
Prelekcje
Zrealizowano 13 prelekcji, które trwały łącznie 19,5 godziny i objęły 151 uczestników (młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz rodziców):
Młodzież ze szkół podstawowych: 4 prelekcje, 64 uczestników.
- 28.11.2024, Szkoła Podstawowa nr 119, ul. Pułku Baszta 3 – 18 uczestników. Tytuł prelekcji: "Jak radzić sobie z emocjami i stresem w szkole".
- 29.11.2024, Szkoła Podstawowa nr 69, ul. Wiktorska 73 – 20 uczestników. Tytuł prelekcji: "Budowanie relacji rówieśniczych bez konfliktów".
- 29.11.2024, Szkoła Podstawowa nr 69, ul. Wiktorska 73 – 20 uczestników. Tytuł prelekcji: "Techniki komunikacji – jak mówić, by być zrozumianym".
- 18.12.2024, Szkoła Podstawowa nr 69, ul. Wiktorska 73 – 6 uczestników. Tytuł prelekcji: "Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach społecznych".
Młodzież ze szkół ponadpodstawowych: 2 prelekcje, 33 uczestników.
- 05.03.2024, CLVI Liceum Ogólnokształcące Integracyjne – 22 uczestników. Tytuł prelekcji: "Motywacja do nauki – jak wyznaczać i osiągać cele".
- 08.03.2024, CLVI Liceum Ogólnokształcące Integracyjne – 11 uczestników. Tytuł prelekcji: "Radzenie sobie z presją i oczekiwaniami otoczenia".
Rodzice dzieci i młodzieży: 7 prelekcji, 54 uczestników.
- 07.03.2024, CLVI Liceum Ogólnokształcące Integracyjne – 5 uczestników. Tytuł prelekcji: "Jak wspierać dzieci w trudnych sytuacjach emocjonalnych".
- 08.04.2024, Mokotowskie Centrum Integracji Mieszkańców – 12 uczestników. Tytuł prelekcji: "Efektywna komunikacja w rodzinie".
- 16.04.2024, Ośrodek Pomocy Społecznej – 5 uczestników. Tytuł prelekcji: "Wychowanie bez kar i nagród – alternatywne metody".
- 16.04.2024, Ośrodek Pomocy Społecznej – 5 uczestników. Tytuł prelekcji: "Jak budować relacje z nastolatkiem".
- 29.10.2024, Szkoła Podstawowa nr 98 – 8 uczestników. Tytuł prelekcji: "Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci".
- 18.11.2024, Szkoła Podstawowa nr 98 – 10 uczestników. Tytuł prelekcji: "Zrozumieć emocje dzieci – jak reagować na trudne zachowania".
Projekt przyczynił się do znaczącego zwiększenia umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami, zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i rodziców. Podniósł świadomość społeczną na temat wspierania dzieci w kryzysie oraz rozwijania zdrowych relacji rodzinnych. 100% uczestników grup dla dzieci i młodzieży potwierdziło, że informacje przekazywane przez prowadzącą były zrozumiałe. 98% uczestników grup dla dzieci i młodzieży potwierdziło, że uczestnictwo w grupie poszerzyło ich wiedzę. 82% uczestników grup dla dzieci i młodzieży potwierdziło, że czują, że udział w grupie wpłynął na rozwinięcie ich umiejętności. 93% dzieci i młodzieży uczestniczącej w prelekcjach potwierdziło, że informacje przekazywane przez prowadzących były dla nich zrozumiałe. 73% dzieci i młodzieży uczestniczącej w prelekcjach potwierdziło, że uczestnictwo w spotkaniu poszerzyło ich wiedzę. 49% dzieci i młodzieży uczestniczącej w prelekcjach potwierdziło, że czują, że spotkanie wpłynęło na rozwinięcie ich umiejętności. 100% rodziców uczestniczących w prelekcjach potwierdziło, że informacje przekazywane przez prowadzących były dla nich zrozumiałe. 92% rodziców uczestniczących w prelekcjach potwierdziło, że uczestnictwo w spotkaniu poszerzyło ich wiedzę. 88% rodziców uczestniczących w prelekcjach potwierdziło, że czują, że spotkanie wpłynęło na rozwinięcie ich umiejętności.
2) dzielnica Włochy
Konsultacje indywidualne
Przeprowadzono 300 konsultacji indywidualnych dla 134 osób: dzieci, młodzieży (w sumie 52 osób, w tym 4 osoby pełnoletnie) i ich rodziców (82 osób, w tym 4 rodziców dzieci poniżej 6 roku życia)
Grupy edukacyjno-rozwojowe
Zrealizowano 5 Grup edukacyjno-rozwojowych w ilości 99 godzin zegarowych dla 79 osób:
- Grupa 1 - Trening Umiejętności Społecznych (15-18 lat, wiosna) w ilości 21 godzin dla 9 osób;
- Grupa 2 - Grupy edukacyjno rozwojowa dla uczniów Technikum nr 9 Lotnicze im. Bohaterów Narwiku w ilości 11,5 godziny dla 21 osób;
- Grupa 3 - Wakacyjna grupa rozwojowa w ilości 22,5 godziny dla 11 osób;
- Grupa 4 - Trening Umiejętności Społecznych (10-13 lat, jesień) w ilości 22,5 godziny dla 8 osób;
- Grupa 5 - Grupa rozwojowa dla dzieci (10 - 12 lat, jesień) w ilości 21,5 godziny dla 30 osób.
Dodatkowo przeprowadzono 10 spotkań dla rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży – uczestników grup edukacyjno rozwojowych/ warsztatów terapeutycznych, po 2 spotkania dla rodziców każdej grupy, w ilości 15 godzin zegarowych dla 68 rodziców.
Prelekcje
Przeprowadzono 8 wykładów, szkolenia i/lub prelekcje edukacyjne w ilości 12 godzin zegarowych dla 122 osób (5 wykładów dla 51 rodziców i 3 wykłady dla 71 nastolatków).
Projekt przyczynił się do znaczącego zwiększenia umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami, zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i rodziców. Podniósł świadomość społeczną na temat wspierania dzieci w kryzysie oraz rozwijania zdrowych relacji rodzinnych. 100% uczestników grup dla dzieci i młodzieży potwierdziło, że informacje przekazywane przez prowadzącą były zrozumiałe, 96 % uczestników wskazało, że treści były przekazywane w zrozumiały sposób. 86 % uczestników uważa, że zwiększyła się ich wiedza w danej problematyce. 90 % uczestników ocenia pozytywnie dostosowanie treści do swoich potrzeb. 69 % uczestników uznało, że spotkanie wpłynęło na rozwinięcie ich umiejętności.
Nie jesteś sam - 2025 rok
"Integracja” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi realizuje projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego pn. "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży".
Okres realizacji: 13.02.2025 – 31.12.2025 r.
Obszar działania: Dzielnica Mokotów m.st. Warszawa
Zapraszamy do kontaktu od dn. 17.02.2025 r. Wówczas będzie już dostępna oferta na część działań projektu. Działania będą skierowane do dzieci, młodzieży i ich rodzin.
Cel projektu
Celem projektu jest wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży w kryzysie oraz ich rodzin. Działania skupiają się na rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami życiowymi. Projekt wspiera także rodziców i opiekunów (m.in. babcie i dziadków) w skutecznym wspieraniu dziecka oraz wzmacnianiu kompetencji wychowawczych. Poprawa komunikacji i relacji w rodzinie to jeden z kluczowych aspektów programu.