Stowarzyszenie Integracja Stowarzyszenie Integracja
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
    • Misja i historia stowarzyszenia
    • Statut Stowarzyszenia
    • Nasz zespół
    • Członkostwo
    • Współpraca
    • Sprawozdania
  • Nasze działania
    • Pozyskane dotacje
    • Integracja w mediach
    • Mokotowskie ŚCZP dim
    • Mieszkalnictwo chronione
    • Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży
    • Turnus rehabilitacyjny
    • Partnerstwo „Moje Sielce”
  • Publikacje
  • Przekaż 1,5%
  • Zapisy
  • Kontakt
  • FB

O nas

Misja i działalność Stowarzyszenia

Misja i działalność Stowarzyszenia

Stowarzyszenie jest organizacją pozarządową, która od 1991 roku realizuje działania na rzecz zdrowia psychicznego. Od 2011 roku ma status Organizacji Pożytku Publicznego. W 2023 roku podczas Uroczystej LXXXV Sesji Rady m.st. Warszawy Stowarzyszenie otrzymało Nagrodę m.st. Warszawy w uznaniu zasług dla Stolicy Rzeczpospolitej Polskiej.

Misją Stowarzyszenia jest:

  • niesienie wszechstronnej pomocy osobom z zaburzeniami psychicznymi, zwłaszcza osobom po poważnych kryzysach psychicznych, zmagających się z indywidualnymi, zawodowymi, rodzinnymi i społecznymi następstwami przebytej choroby,
  • profilaktyka zaburzeń psychicznych i promocja zdrowia psychicznego, szczególnie wśród dzieci, młodzieży i ich rodzin,
  • wsparcie kadry pedagogicznej placówek oświatowych w realizowaniu programów profilaktycznych,
  • działanie na rzecz psychiatrii środowiskowej w zakresie profilaktyki, terapii i rehabilitacji osób z zaburzeniami psychicznymi w ich środowisku.

Aktualne działania Stowarzyszenia to:

  • prowadzenie mieszkań chronionych dla osób po przebytym kryzysie psychicznym,
  • prowadzenie konsultacji psychologicznych i psychoterapeutycznych dla dzieci, młodzieży i ich rodziców,
  • zajęcia grupowe psychoedukacyjne i rozwojowe dzieci i młodzieży,
  • warsztaty, prelekcje i grupy wsparcia dla rodziców,
  • szkolenia i superwizje dla osób zawodowo pracujących z dziećmi i młodzieżą (m.in. nauczycieli, lekarzy, pielęgniarek środowiskowych i asystentów rodziny).

W celu realizacji misji Stowarzyszenia, z pozyskanych dotacji i darowizn, zrealizowaliśmy następujące programy:

2025 - Szkoła promocji zdrowia psychicznego dla pracowników mokotowskich placówek oświatowych poprzez prowadzenie superwizji dla nauczycieli i wychowawców - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2025 - realizacja projektu "Prowadzenie mieszkania chronionego treningowego dla osób chorujących psychicznie" – finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - Biuro Pomocy i Projektów Społecznych

2024 - 2025 - realizacja projektu "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży" dzielnica Włochy - finansowanego z Budżetu Obywatelskiego.

2024 - realizacja projektu "Wsparcie środowiska rodzinnego osób w kryzysie psychicznym w postaci działań psychoedukacyjno wspierających" (grupy wsparcia dla rodziców dzieci i młodzieży) - finansowanego przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki

2011 - 2024 - realizacja projektu "Prowadzenie mieszkania chronionego treningowego dla osób chorujących psychicznie" – finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - Biuro Pomocy i Projektów Społecznych

2022 - 2025 - realizacja projektu "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży" dzielnica Mokotów - finansowanego z Budżetu Obywatelskiego.

2021 - 2023 - realizacja wszechstronnych działań z obszaru profilaktyki zaburzeń psychicznych i promowania zdrowia psychicznego jako Partner w projekcie "Razem do rozwoju - Mokotowskie Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży", którego Liderem był Instytut Psychiatrii i Neurologii, nr projektu POWR.04.01.00-00-DM14/20 - finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego

2019 - 2023 - prowadzenie mieszkania chronionego, mieszkań przejściowych jako Partner w projekcie „Kompleksowe wsparcie osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi w dzielnicy Mokotów”, którego Liderem był Instytut Psychiatrii i Neurologii nr projektu WND-POWR.04.01.00-00-D216/17) - finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

2020 - 2023 - realizacja projektu "Szkoła promocji zdrowia psychicznego dla pracowników mokotowskich placówek oświatowych" poprzez prowadzenie szkoleń i superwizji dla nauczycieli i wychowawców - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2019 - 2022 - realizacja projektu mającego na celu animację i integrację społeczności lokalnej „Sąsiedzkie Sielce” - działania, wydarzenia kulturalne i prozdrowotne, festyny, warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży itp. z udziałem profesjonalnych instruktorów, a także członków Partnerstwa „Moje Sielce” – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2019 - 2022 - partnerstwo w projekcie „Kompleksowe wsparcie osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi w dzielnicy Mokotów” realizowanym w ramach Działania 4.1 Innowacje społeczne w Ministerstwie Rozwoju (nr projektu WND-POWR.04.01.00-00-D216/17)

2021 - 2022 - realizacja projektu "Aktywnie do zdrowia psychicznego" - finansowanego przez Fundację Santander Bank Polska S.A. w ramach programu grantowego "Bank Dziecięcych Uśmiechów"

2021 - realizacja projektu "Miniwykłady/konsultacje z zakresu psychologii i psychiatrii dzieci i młodzieży" -  finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2021 - realizacja projektu "Spotkania z psychologiem i lekarzem psychiatrą dla mieszkańców Dzielnicy Mokotów" - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2018 – 2020 - realizacja projektu "Wsparcie kadry pedagogicznej i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci i młodzieży" – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2019 - projekt Day of Caring 2019, którego celem była poprawa jakości życia i wsparcie w rehabilitacji poprzez renowację, odnowienie i odmalowanie części Hostelu Ośrodka Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej w Otwocku

2018 - projekt Day of Caring 2019, którego celem była poprawa jakości życia i wsparcie w rehabilitacji poprzez renowację, odnowienie i odmalowanie pomieszczeń Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie

2012 - 2018 - realizacja projektu mającego na celu animację i integrację społeczności lokalnej „Sezon na Sielce” - Działania, wydarzenia kulturalne i prozdrowotne, festyny, warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży itp. z udziałem profesjonalnych instruktorów, a także członków Partnerstwa „Moje Sielce” – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2015 - Program profilaktyczny dla młodzieży przeciwdziałający uzależnieniom i zachowaniom agresywnym – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2012 - 2013 – „Zajęcia usprawniające ruchowo dla osób z zaburzeniami psychicznymi.” - dofinansowany przez Fundację Wspólna Droga   

2013 – 2014 – „Program profilaktyczny zapobiegający rozwojowi uzależnień i zaburzeń psychicznych w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych.” dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów

2012 – 2013 – projekt „Zajęcia usprawniające ruchowo dla osób z zaburzeniami psychicznymi.” - dofinansowany przez Fundację Wspólna Droga   

2011 – projekt „Prowadzenie szkoleń, warsztatów i treningów w Klubie Amicus” - dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

2010 – 2014 - Działania związane z promocją i wspieraniem wolontariatu, - „Szkolenie wolontariuszy pracujących z osobami z zaburzeniami psychicznymi”. Projekt finansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

2009 - "Razem w Samodzielność" realizowany w ramach projektu systemowego WCPR "Integracja dla Samodzielności" ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

2008 - „Zdrowym być - terapia, szkolenia i praca jako czynniki determinujące jakość życia osób z doświadczeniem choroby psychicznej” - program realizowany przy wsparciu Biura Polityki Społecznej Urzędu m. st. Warszawy

Ponadto, Stowarzyszenie zrealizowało następujące działania:

  • organizacja turnusów rehabilitacyjnych dla podopiecznych organizacji
  • współorganizacja Pikniku Zdrowia Psychicznego.
  • uczestnictwo w organizowaniu sesji na temat pomocy i wsparcia dzieci i młodzieży Warszawskiego Forum Psychiatrii Środowiskowej oraz Kongresu Zdrowia Psychicznego.
  • prowadzenie środowiskowego Klubu Amicus przy ul. Grottgera 25a, gdzie osoby z doświadczeniem choroby psychicznej mogły uzyskać pomoc, wsparcie terapeutyczne i szeroko rozumianą rehabilitację. Po wielu latach działania Klub tworzył mikrospołeczność, która potrafiła zadbać o swych najbardziej potrzebujących pomocy członków: dostrzec pogorszenie samopoczucia, namówić na wizytę u psychiatry, pomóc załatwić ważne sprawy życiowe. Możliwość codziennego przychodzenia do Klubu tworzyła strukturę dnia, utrwalała więzi, niosła możliwość nabywania, ale, co jest szczególnie ważne w przypadku osób cierpiących na zaburzenia psychiczne, stałego ćwiczenia przydatnych w życiu codziennym umiejętności, a także sprzyjała osiąganiu możliwej autonomii. Regularne wizyty w Klubie, uczestniczenie w proponowanych zajęciach powodowało, że jego członkowie zdrowieli, podejmowali coraz to nowe wyzwania, stopniowo wracając do społeczeństwa. Pomimo zawieszenia działalności placówki, Klubowicze dalej utrzymują kontakt, spotykają się w siedzibie Stowarzyszenia, przy okazji wizyty w Mokotowskim Centrum Zdrowia Psychicznego lub takich wydarzeń jak Piknik Zdrowia Psychicznego, Warszawskie Forum Psychiatrii Środowiskowej, Kongres Zdrowia Psychicznego.

Organy, w których działali przedstawiciele Stowarzyszenia:

  • Branżowa Komisja Dialogu Społecznego do Spraw Osób Niepełnosprawnych przy Biurze Pomocy i Projektów Społecznych, gdzie pracowało w zespole ds. mieszkalnictwa,
  • Branżowa Komisja Dialogu Społecznego do Spraw Zabezpieczenia Potrzeb Mieszkaniowych i Zapobieganiu Wykluczeniu Społecznemu Lokatorów przy Biurze Polityki Lokalowej i Rewitalizacji m.st. Warszawy,
  • Branżowa Komisja do Spraw Równego Traktowania przy Centrum Komunikacji m.st. Warszawy, gdzie było przedstawicielem środowiska osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • Rada do Spraw Zdrowia Psychicznego przy Ministerstwie Zdrowia.

Zespół ds. Dzieci i Młodzieży, który został powołany 2016 roku i został objęty patronatem Rzecznika Praw Dziecka, gdzie zajmowano się konkretnymi problemami dotyczącymi zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży: standaryzacją procedur, wsparciem psychologicznym nauczycieli, opracowaniem instrukcji dla rodziców, pedagogów i lekarzy psychiatrów, jak optymalnie korzystać z rozporządzenia o nauczaniu indywidualnym i Stowarzyszenie wdrażało je w swoich działaniach dla rodziców i pracowników warszawskich placówek oświatowych. 

Statut Stowarzyszenia

Statut Stowarzyszenia

 Pobierz statut w PDF

 

Tekst jednolity statutu „Integracja” Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi przyjęty Uchwałą Walnego Zebrania z dnia 20.09.2025 r.

 

STATUT
„Integracja”
Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi
Ul. Grottgera 25a 00-785 Warszawa NIP 521-11-81-998

Rozdział I. Postanowienia ogólne
§1
Stowarzyszenie o nazwie "INTEGRACJA” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi”, zwane w dalszej części statutu „Stowarzyszeniem”, jest dobrowolnym, trwałym zrzeszeniem, o celach niezarobkowych, powołanych dla osiągnięcia celów zawartych w niniejszym statucie.
§2
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
§3
1. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Siedzibą władz Stowarzyszenia jest Miasto Stołeczne Warszawa.
§4
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków.
1. Do prowadzenia działalności w wykonaniu realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników/pracowniczki oraz zawierać cywilnoprawne umowy z osobami fizycznymi i prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej na wykonanie określonych usług.
2. Do działań w realizowanych projektach Stowarzyszenie może zatrudniać członków Zarządu. Umowy z członkami Zarządu podpisuje upoważniony stosowną uchwałą członek Komisji Rewizyjnej.
3. Do działań w realizowanych projektach Stowarzyszenie może zatrudniać członków zwyczajnych.
§5
Stowarzyszenie ma prawo używania pieczęci według wzorów zatwierdzonych przez właściwe organy administracji państwowej.
ROZDZIAŁ II. Cele i środki realizacji
§6
Cele Stowarzyszenia to:
a. udzielanie wsparcia osobom doświadczającym kryzysu psychicznego, osobom z zaburzeniami psychicznymi oraz ich rodzinom,
b. wspieranie rozwoju sprawności fizycznej i psychicznej osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym poprzez promowanie zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania,
c. podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości życia osób doświadczających kryzysu psychicznego i zaburzeń psychicznych oraz ich rodzin,
d. kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wobec osób doświadczających kryzysu psychicznego, osób z zaburzeniami psychicznymi oraz ich rodzin,
e. promowanie odpowiedzialności społecznej, w tym rozwijanie wolontariatu i wspieranie zaangażowania w życie lokalnych społeczności oraz współpraca z instytucjami publicznymi, prywatnymi i organizacjami pozarządowymi,
f. prowadzenie działań z zakresu profilaktyki zaburzeń psychicznych oraz promocji zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i osób dorosłych,
g. wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego osób pracujących z osobami doświadczającymi kryzysu psychicznego lub zaburzeń psychicznych, w tym poprzez podnoszenie kwalifikacji, rozwijanie kompetencji oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu,
h. działalność w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów związanych z uzależnieniami.
§7
Stowarzyszenie może realizować swoje cele poprzez:
1. Wsparcie terapeutyczne, psychologiczne, specjalistyczne
a. prowadzenie poradnictwa specjalistycznego, w tym psychologicznego, pedagogicznego, doradztwa zawodowego i konsultacji z innymi specjalistami; prowadzenie psychoterapii indywidualnej, grupowej i rodzinnej; organizowanie i prowadzenie grup wsparcia, rozwojowych, terapeutycznych (w tym zajęć relaksacyjnych, plastycznych i muzycznych),
b. prowadzenie grup samopomocowych.
2. Rehabilitacja i rozwój samodzielności
a. prowadzenie klubu dla osób z zaburzeniami psychicznymi z ofertą zajęć rehabilitacyjnych, edukacyjnych i integracyjnych,
b. organizowanie turnusów rehabilitacyjnych,
c. prowadzenie zajęć wspierających rozwój sprawności psychicznej i fizycznej,
d. prowadzenie mieszkań chronionych, treningowych, wspomaganych przejściowych,
e. prowadzenie zajęć, warsztatów, treningów rozwijających samodzielność,
f. świadczenie usług w zakresie asystentury osobistej i zdrowienia dla osób z niepełnosprawnościami związanymi z zaburzeniami psychicznymi.
3. Aktywizacja zawodowa i społeczna
a. podejmowanie działań na rzecz aktywizacji zawodowej osób z zaburzeniami psychicznymi,
b. organizowanie kursów i szkoleń przygotowujących do pracy w obszarze zdrowia psychicznego oraz podnoszących kompetencje zawodowe,
c. pozyskiwanie i koordynacja pracy wolontariuszy; prowadzenie szkoleń i warsztatów dotyczących wolontariat.
4. Działania informacyjno-edukacyjne
a. prowadzenie działalności informacyjnej, wydawniczej i kolportażowej,
b. organizowanie szkoleń, warsztatów, treningów, grup edukacyjnych, spotkań informacyjnych; organizowanie wykładów, konferencji, seminariów, sympozjów oraz odczytów naukowych,
c. prowadzenie i współprowadzenie lub uczestniczenie w kampaniach społecznych promujących zdrowie psychiczne oraz przeciwdziałających stygmatyzacji.
5. Promocja zdrowia i profilaktyka
a. prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych z zakresu zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych,
b. prowadzenie badań, diagnoz i analiz dotyczących potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi oraz środowiska lokalnego,
c. uczestnictwo w konsultacjach społecznych aktów prawnych i rozwiązań systemowych mających wpływ na sytuację osób dotkniętych kryzysem psychicznym i zaburzeniami psychicznymi,
d. inicjowanie rozwiązań prawnych i systemowych związanych z poprawą sytuacji osób doświadczających kryzysu psychicznego i chorujących psychicznie.
6. Integracja społeczna i dostęp do kultury
a. organizowanie wydarzeń kulturalnych, sportowych, społecznych, rekreacyjnych, krajoznawczych, turystycznych i integracyjnych,
b. pomoc w dostępie do wydarzeń kulturalnych, sportowych, społecznych, rekreacyjnych, krajoznawczych, turystycznych i integracyjnych.
7. Pomoc materialna
a. udzielanie pomocy materialnej i finansowej osobom z zaburzeniami psychicznymi znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
8. Współpraca i rozwój organizacyjny
a. współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskami lokalnymi w kraju i za granicą,
b. inicjowanie i rozwijanie współpracy międzyinstytucjonalnej na szczeblu lokalnym, krajowym i międzynarodowym,
c. działania zmierzające do utworzenia fundacji wspierającej działalność Stowarzyszenia oraz ośrodków terapeutycznych o szerokim profilu działalności.
§8
1. Stowarzyszenie realizuje swoje cele w ramach nieodpłatnej i odpłatnej działalności pożytku publicznego poprzez działania określone w §7.
ROZDZIAŁ III. Członkowie, ich prawa i obowiązki
§9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
1. członków zwyczajnych
2. członków wspierających
3. członków honorowych
§10
1. Członkiem zwyczajnym może być każda osoba fizyczna, która popiera cele Stowarzyszenia i zadeklaruje opłacenie składki członkowskiej.
2. Członkiem wspierającym może być każda osoba fizyczna lub prawna deklarująca pomoc finansową lub rzeczową Stowarzyszeniu.
3. Członkiem honorowym może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w realizację celów Stowarzyszenia.
§11
1. Członków zwyczajnych i wspierających przyjmuje swoją uchwałą Zarząd Stowarzyszenia na podstawie rekomendacji dwóch jego członków zwyczajnych.
2. Członkowie honorowi przyjmowani są przez Walne Zebranie Członków.
§12
Członkowie zwyczajni i wspierający są zobowiązani:
1. dbać o rozwój Stowarzyszenia i osiąganie jego celów
2. przestrzegać postanowień statutu Stowarzyszenia, regulaminów oraz uchwał władz Stowarzyszenia
3. brać aktywny udział w pracach Stowarzyszenia
4. płacić regularnie składki członkowskie.
§13
Członkowie zwyczajni mają prawo:
1. czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia,
2. udziału w zebraniach, wydarzeniach i imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie,
3. zgłaszania opinii, wniosków i postulatów na temat działalności Stowarzyszenia i pod adresem jego władz,
4. korzystania z oferty Stowarzyszenia z zastrzeżeniem postanowień § 31.
§14
1. Członkowie wspierający i honorowi nie mają czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia ani głosu stanowiącego na Walnych Zebraniach.
2. Członkowie wspierający i honorowi mają prawo do uczestniczenia w zebraniach Zarządu i Walnych Zebraniach z głosem doradczym na zaproszenie Zarządu.
3. Członkowie honorowi są zobowiązani do przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia. Są zwolnieni ze składek członkowskich.
§15
Członkowie Stowarzyszenia mają prawo do korzystania z pomieszczeń i urządzeń Stowarzyszenia na podstawie decyzji Zarządu w oparciu o Regulamin Biura, który ustala Zarząd.
§16
Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje wskutek:
1. rezygnacji z członkostwa w Stowarzyszeniu zgłoszonej na piśmie Zarządowi
2. wykluczenia ze Stowarzyszenia uchwałą Zarządu Stowarzyszenia
3. skreślenia przez Zarząd Stowarzyszenia z listy członków na skutek niepłacenia przez ponad 6 miesięcy składek członkowskich
4. zgonu członka Stowarzyszenia
5. pozbawienia członkostwa honorowego uchwałą Walnego Zebrania Członków
6. utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego
7. utraty praw publicznych na mocy prawomocnego wyroku sądu.
Rozdział IV. Władze Stowarzyszenia
§17
1. Władzami Stowarzyszenia są:
a. Walne Zebranie Członków,
b. Zarząd,
c. Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja wszystkich władz trwa 3 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od uchwały Walnego Zebrania.
3. Kadencja każdorazowo rozpoczyna się w dniu dokonania wyboru przez Walne Zebranie Członków.
4. W razie, gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W trybie tym można powołać nie więcej niż 1/3 składu organu. Kadencja wybranych w tym trybie członków organu Stowarzyszenia upływa wraz z kadencją pozostałych członków tego organu.
5. We władzach Stowarzyszenia nie może zasiadać osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§18
1. Członkowie władz pełnią swoje funkcje honorowo.
2. Kadencja wszystkich władz Stowarzyszenia trwa 3 lata. Funkcje Prezesa, członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej można pełnić więcej niż jedną kadencję.
§19
Walne Zebranie Członków
1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia i ostateczną instancją odwoławczą w sprawach dotyczących sporów powstałych między członkami na tle ich działalności w Stowarzyszeniu.
2. W Walnym Zebraniu biorą udział, z głosem stanowiącym, członkowie zwyczajni Stowarzyszenia. Mogą w nim uczestniczyć także członkowie wspierający i honorowi oraz zaproszeni przez Zarząd goście.
3. Walne Zebranie odbywa się raz na 3 lata. W miarę potrzeby może być zwołane Nadzwyczajne Walne Zebranie.
4. Walne Zebranie zwołuje Zarząd, a Nadzwyczajne Walne Zebranie Zarząd, Komisja Rewizyjna lub 1/10 liczby członków.
§20
Walne Zebranie Członków może być zwoływane i odbywać się w formie stacjonarnej, zdalnej (online) lub hybrydowej. W przypadku formy zdalnej lub hybrydowej, głosowanie oraz inne czynności podejmowane w trakcie Zebrania są ważne, jeżeli zostanie zapewniona identyfikacja uczestników oraz możliwość zabierania głosu i oddawania głosów. Zarząd zapewnia odpowiednie narzędzia techniczne umożliwiające identyfikację członków oraz oddanie ważnych głosów.
1. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zebrania, Zarząd zawiadamia członków na co najmniej 14 dni przed terminem drogą elektroniczną, pocztą e-mail oraz zamieszcza informacje na stronie www Stowarzyszenia.
§21
Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd w terminie 30 dni od daty zgłoszenia wniosku (żądania); obraduje ono nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§22
Uchwały Walnego Zebrania zapadają większością głosów, o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej, przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania. W razie braku powyższego quorum, Walne Zebranie może się odbyć po upływie 30 minut od wyznaczonego terminu – w drugim terminie.
Uchwały Walnego Zebrania, odbytego w drugim terminie, zapadają bez względu na liczbę obecnych.
§23
Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
1. Wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
2. Rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi, na wniosek komisji Rewizyjnej.
3. Określanie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia. 4. Uchwalanie statutu i jego zmian. 5. Uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zebrania.
6. Ustalanie wysokości składek członkowskich oraz sposobu ich uiszczania.
7. Omawianie sposobów finansowania działań i przedstawienie propozycji budżetu.
8. Rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia lub ich władz.
9. Nadawanie i pozbawianie godności członka honorowego.
10. Rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu.
11. Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku.
12. Odwoływanie członków Zarządu na wniosek Prezesa Zarządu, przewodniczącego Komisji Rewizyjnej lub na wniosek co najmniej 1/4 członków Stowarzyszenia.
13. Podejmowanie uchwał w innych sprawach wniesionych na obrady.
§24
Zarząd Stowarzyszenia
1. Zarząd składa się z 3 do 8 członków, w tym prezesa, sekretarza i skarbnika.
2. Prezesa wybiera Walne Zebranie. Obsady pozostałych stanowisk dokonują członkowie Zarządu na swoim pierwszym posiedzeniu.
3. Jeżeli skład Zarządu zmniejszy się o więcej niż 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru, wówczas należy przeprowadzić wybory uzupełniające na najbliższym Walnym Zebraniu Członków.
4. Uchwały Zarządu Stowarzyszenia zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych członków, chyba że dalsze postanowienia statutu stanowią inaczej. Zarząd może także obradować w trybie pisemnym, w tym w formie elektronicznej, online lub przy wykorzystaniu innych środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość i w tym trybie podejmować decyzje.
5. Celem realizacji bieżących zadań Zarząd Stowarzyszenia może powołać Biuro Stowarzyszenia i jego Dyrektora.
a. Biuro Stowarzyszenia i jego Dyrektora powołuje Zarząd odpowiednią uchwałą.
b. Zatrudnionymi pracownikami Biura mogą być członkowie Stowarzyszenia oraz osoby niebędące członkami Stowarzyszenia. W uzasadnionych przypadkach stanowisko Dyrektora Biura może obejmować osoba pełniąca jednocześnie funkcję Członka Zarządu.
c. Umowa dotycząca zatrudnienia z Dyrektorem Biura zawierana jest zgodnie ze statutem, za wyjątkiem zaistnienia sytuacji, w której stanowisko Dyrektora obejmuje osoba pełniąca jednocześnie funkcję Członka Zarządu. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, umowę dotyczącą zatrudnienia z Dyrektorem Biura zawiera wyznaczony członek Komisji Rewizyjnej.
d. Bezpośrednim przełożonym Dyrektora jest Zarząd.
e. Regulamin organizacyjny Biura Stowarzyszenia zatwierdza Zarząd.
f. Biuro Stowarzyszenia realizuje zadania Stowarzyszenia, wykonując uchwały Zarządu.
g. Zarząd Stowarzyszenia może udzielić pełnomocnictwa Dyrektorowi Biura celem realizacji szczególnych zadań.
h. Działania Dyrektora Biura ani innych jego pracowników nie mogą naruszać wyłącznych kompetencji zastrzeżonych dla innych organów Stowarzyszenia określonych w statucie.
§25
Do zakresu działania Zarządu należy:
1. Kierowanie pracami Stowarzyszenia w okresach między Walnymi Zebraniami.
2. Podejmowanie decyzji w sprawach majątkowych i zatrudniania pracowników oraz wolontariuszy.
3. Reprezentowanie Stowarzyszenia wobec władz państwowych i innych podmiotów.
4. Przyjmowanie i skreślanie członków zwyczajnych i wspierających.
5. Zwoływanie Walnych Zebrań.
6. Rozstrzyganie sporów między członkami, wynikłych z ich działalności w Stowarzyszeniu, oraz spraw dotyczących nieprzestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia.
7. Opracowanie projektu budżetu.
8. Przyjmowanie darowizn. 9. Uchwalanie regulaminu prac Zarządu.
10. Sporządzanie corocznych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia.
§26
1. Od uchwał Zarządu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania, którego decyzja jest ostateczna. Odwołanie to powinno być wniesione w formie pisemnej, za pośrednictwem Zarządu. 14 dniowy termin na złożenie odwołania biegnie od momentu doręczenia zainteresowanemu przedmiotowej Uchwały.
2. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, a w przypadku jego nieobecności inny członek Zarządu.
§27
1. Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego i 2 członków. Przewodniczącego wybiera Komisja Rewizyjna na swoim pierwszym posiedzeniu.
2. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia. Dokonuje kontroli dorocznych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej pod względem rzetelności i gospodarności.
3. Komisja składa sprawozdanie na Walnym Zebraniu wraz z oceną działalności wnioskiem w sprawie absolutorium dla Zarządu.

4. Organizację pracy w Komisji określa regulamin uchwalony przez nią i zatwierdzony przez Walne Zebranie.
5. Członek Komisji Rewizyjnej nie może być członkiem organu zarządzającego (Zarządu Stowarzyszenia) ani pozostawać z nim w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
6. Członek Komisji Rewizyjnej nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
7. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym na zaproszenie Zarządu.
8. Do ważności uchwał Komisji Rewizyjnej wymagana jest obecność na zebraniu co najmniej połowy pełnego składu Komisji. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów. Komisja Rewizyjna może także obradować w trybie pisemnym, w tym w formie elektronicznej, online lub przy wykorzystaniu innych środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość i w tym trybie podejmować decyzje.
9. Komisja Rewizyjna upoważnia stosowną uchwałą jednego członka Komisji Rewizyjnej do podpisywania umów z członkami Zarządu.
10. Upoważniony uchwałą członek Komisji Rewizyjnej podpisuje umowy z członkami Zarządu.
Rozdział V. Majątek Stowarzyszenia
§28
Stowarzyszenie czerpie środki na finansowanie swojej działalności z:
1. składek członkowskich,
2. dotacji, grantów, darowizn, zbiórek ofiarności publicznej, lokat,
3. wpływów z odpłatnej działalności pożytku publicznego.
§29
1. Rachunkowość prowadzi się według obowiązujących przepisów.
2. Rok obrotowy jest rokiem sprawozdawczym.
§30
1. Oświadczenia woli w imieniu Stowarzyszenia składa dwóch członków Zarządu działających łącznie.
2. Do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia upoważnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.
§31
Stowarzyszeniu zabrania się:
1. Udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jego członków, członków władz lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie władz, pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunkach pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”.
2. Przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków władz lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach, chyba że to wykorzystanie wynika bezpośrednio ze statutowego celu Stowarzyszenia.
3. Wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków władz lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego.
4. Zakupów towarów i usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej władz lub pracownicy oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Rozdział VI. Zmiany statutu i rozwiązanie się Stowarzyszenia
§32
1. Uchwałę o zmianie statutu oraz o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy
uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie i bez względu na liczbę obecnych w drugim terminie.
2. Zmiana statutu oraz rozwiązanie Stowarzyszenia mogą być przedmiotem Walnego Zebrania wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały umieszczone w porządku obrad Walnego Zebrania Członków. Do zawiadomienia określonego w §19 i §20 należy załączyć projekt stosownych uchwał.
3. Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.

Nasz zespół

Nasz zespół

Zarząd:

  1. Edyta Cichocka - Prezes Zarządu
  2. Gabriela Juszczuk - Wiceprezes Zarządu
  3. Magdalena Dziadura - Sekretarz 
  4. Dominika Falkowska - Skarbnik
  5. Elżbieta Kucińska - Członek Zarządu

Sposób reprezentowania i zaciąganie zobowiązań jest określony w statucie Stowarzyszenia.

Komisja Rewizyjna:

  1. Małgorzata Anna Różańska - Przewodnicząca
  2. Izabela Anna Czaplejewicz
  3. Szostakiewicz Łukasz Michał 

Księgowość:

  1. Małgorzata Wesołowska
Członkostwo

Członkostwo

Kwestie członkostwa w Stowarzyszeniu reguluje rozdział III statutu Stowarzyszenia.
 
Składka członkowska wynosi 10 zł miesięcznie, 120 zł rocznie. 
Wpłaty należy dokonywać na nr konta Alior Bank: 93 2490 0005 0000 4500 4899 6896 tytułem "Składka członkowska" ze wskazaniem okresu, za jaki jest dokonywana wpłata.
 
W sprawach związanych z członkostwem prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
 
Deklaracja członkowska (plik .doc)
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych (plik .doc)
Współpraca

Współpraca

Podmioty, z którymi współpracujemy, by realizować cele statutowe Stowarzyszenia:
 
Sprawozdania

Sprawozdania

Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniami z naszej działalności.

2024

2024

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2023

2023

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2022

2022

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2021

2021

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2020

2020

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2019

2019

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego 
  •  Bilans 
  •  Rachunek zysków i strat  
  •  Informacja dodatkowa 
  •  Sprawozdanie merytoryczne 
2018

2018

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
  •  Bilans
  •  Rachunek zysków i strat
  •  Informacja dodatkowa
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2017

2017

  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
  •  Bilans
  •  Rachunek zysków i strat
  •  Informacja dodatkowa
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2016

2016

  •  Bilans (mikro)
  •  Informacje ogólne
  •  Informacje uzupełniające do bilansu
  •  Rachunek zysków i strat (dla nieprowadzących działalności gospodarczej)
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2015

2015

  •  Bilans
  •  Informacje ogólne
  •  Informacje uzupełniające do bilansu
  •  Rachunek zysków i strat (dla nieprowadzących działalności gospodarczej)
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2014

2014

  •  Bilans
  •  Dodatkowe informacje i objaśnienia
  •  Rachunek zysków i strat - wariant porównawczy
  •  Sprawozdanie merytoryczne
  •  Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
2013

2013

  •  Bilans uproszczony
  •  Informacja dodatkowa
  •  Rachunek wyników
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2012

2012

  •  Bilans uproszczony
  •  Informacja dodatkowa
  •  Rachunek wyników
  •  Sprawozdanie merytoryczne
2011

2011

  •  Bilans uproszczony
  •  Informacja dodatkowa
  •  Rachunek wyników
  •  Sprawozdanie merytoryczne
 
"Integracja" Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi
KRS 0000022856
nr konta: 93 2490 0005 0000 4500 4899 6896

copyright © Stowarzyszenie Integracja 2020
Polityka prywatności Kontakt
Standardy ochrony małoletnich

 

 

 

Do góry